کشتی آزاد گزینشی المپیک| آذرپیرا هم المپیکی شد/ سهمیه‌های‌ آزاد به ۵ رسید

17:13 - 31 فروردين 1403
کد خبر: ۴۷۶۸۸۸۷
کشتی آزاد گزینشی المپیک| آذرپیرا هم المپیکی شد/ سهمیه‌های‌ آزاد به ۵ رسید
نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان با پیروزی مقابل حریف مغولستانی در مسابقات گزینشی المپیک سهمیه حضور در پاریس را کسب کرد.

خبرگزاری میزان - در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد گزینشی المپیک پاریس در قاره آسیا امیرعلی آذرپیرا،  نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان با پیروزی مقابل حریف مغولستانی در مرحله نیمه‌نهایی جواز حضور در المپیک را کسب کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر یک از سد آرش یوشیدا از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر صفر از سد گانخویاگ گانباتار از مغولستان گذشت و سهمیه المپیک پاریس را از آن خود کرد.

پیش از این یونس امامی نیز در ۷۴ کیلو موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود، اما‌ احمد محمدنژاد جوان، نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشورمان موفق به کسب سهمیه نشد.

با این نتایج تیم ملی کشتی آزاد ایران ۵ سهمیه از ۶ سهمیه ممکن حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را تاکنون کسب کرده و در مرحله آخر مسابقات گزینشی که به صورت جهانی در ترکیه برگزار خواهد شد این شانس را خواهد داشت تا برای تکمیل سهمیه‌های خود اقدام کند.

مسابقات کسب سهمیه و گزینشی المپیک در کشتی فرنگی نیز از یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد و نمایندگان کشورمان به میدان خواهند رفت.

کشتی فرنگی:

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۹ نفر حضور دارند، امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با علی محمد ال عبوداح از عراق کشتی می‌گیرد و در صورت گذر از این حریف، در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان ویکاس از هند و لی یو از چین می‌رود.

در وزن ۸۷ کیلوگرم که ۱۱ شرکت کننده دارد، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با برنده دیدار میان آسان ژانیشوف از قرقیزستان و یالاس عبدو رازاکوف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *